Jak moc lidé na webu nečtou?

Jedno ze základních pravidel použitelnosti říká: Návštěvníci na webu nečtou.

Že je to pravda jsem se mohl přesvědčit poslední dva týdny v prosinci na našem e-shopu Intimia.cz

Máme zboží s různou dodací lhůtou, proto jsem do hlavičky (viz obr. 1) umístil velký odkaz na stránku informující o tom, dokdy je možné které zboží objednat, aby dorazilo před Štědrým dnem.

Obrázek 1
Obrázek 1

I tak jsme dostali několik objednávek na zboží, které již do Vánoc objednat nešlo. Jednou nám bylo dokonce vynadáno, když jsem raději zákazníka na delší dodací lhůtu výslovně upozornil.

Obrázek 2
Obrázek 2

Přidali jsme tedy ke každému zboží velký vlídný nápis (viz obr. 2) upozorňující na nemožnost doručení zboží před Vánoci.

Počet „zmýlených“ objednávek klesl, nikoli však na nulu – i přes toto upozornění přišly dvě objednávky, které jsem musel po preventivním upozornění stornovat.

Poučení pro příště:

Návštěvníci na webu opravdu nečtou. Vůbec. Proto testujte svůj web na lidech, kteří jej neznají a vidí jej poprvé v životě.

 

Pamatujte na to, a hlavně vězte, že za všechna nedorozumnění můžete Vy. Je to Vaše vina, pokud Vás návštěvníci nechápou – nedokázali jste jim informace podat ve správné podobě.

A hlavně:

Při jakémkoli nedorozumnění bude návštěvník naštvaný na Vás, nikoli na sebe.

 

A naštvaný návštěvník si od Vás jen stěží něco koupí.