PPC reklama na Facebooku: první zkušenost – případová studie Intimia.cz

Facebooku jsem se dlouho bránil; tak jako mnozí jiní jsem mu ale nakonec také podlehl.

Poslední dva měsíce experimentuji s jeho komerčním využitím, zatím však – musím přiznat – s nevalnými výsledky.

Zatím největší úspěch měly facebookové PPC reklamy. Testoval jsem je v průběhu prosince na nově spuštěném eshopu se spodním prádlem (Intimia.cz)

Pár postřehů z testování:

  • vyplatí se spíše pro masové produkty a služby, u nichž umožňuje za cenu nižší než standardní PPC oslovit ohromné množství lidí
  • Reklama „luxusní spodní prádlo“ měla téměř 2,5x nižší úspěšnost (CTR) než reklama „dámské spodní prádlo“: to jen potvrzuje předchozí bod
  • Konverzní poměr byl v našem případě poměrně nízký, náklady na reklamu se téměř přesně vyrovnaly s hrubou marží na prodané výrobky
  • CTR se v našem případě pohybovalo mezi 0,06 – 0,1 % – nemám srovnání s ostatními inzerenty, ale přijde mi to jako velmi mizerné číslo
  • Průměrná cena za proklik dosáhla 0,06 €
  • Za investici v řádu 50 € jsme získali více než 1.200.000 zobrazení naší reklamy vč. loga – reklama by tak mohla být velmi dobrým a levným nástrojem pro brandové kampaně
  • Cílení na demografické skupiny je buď velmi hrubé (muž x žena) nebo Vám naopak zbyde jen zlomek populace (např. cílení na stav nezadaný/zadaný apod.)
  • Velmi mi chybí cílení podle příjmové skupiny nebo alespoň podle povolání (možnost odfiltrovat nevýdělečnou populaci, které je na FB většina a nepatří k našim klientům)
  • Líbí se mi přehledné statistiky, které umožní sledovat úspěšnost reklam podle jednotlivých demografických skupin.
  • Návštěvníci z Facebooku vykazovali nadprůměrně dobré metriky – průměrná doba strávená na webu i průměrný počet zobrazených stránek byl cca o 30 % vyšší než u návštěvníků z Skliku nebo Adwords. Konverzní poměr byl přitom třetinový.
PPC Facebook, obr. 1
PPC Facebook, obr. 1
Statistika po dnech
Statistika po dnech
Demografie klikajících
Demografie klikajících