Jedno ze základních pravidel použitelnosti říká: Návštěvníci na webu nečtou.
Že je to pravda jsem se mohl přesvědčit poslední dva týdny v prosinci na našem e-shopu Intimia.cz
Máme zboží s různou dodací lhůtou, proto jsem do hlavičky (viz obr. 1) umístil velký odkaz na stránku informující o tom, dokdy je možné které zboží objednat, aby dorazilo před Štědrým dnem.

I tak jsme dostali několik objednávek na zboží, které již do Vánoc objednat nešlo. Jednou nám bylo dokonce vynadáno, když jsem raději zákazníka na delší dodací lhůtu výslovně upozornil.

Přidali jsme tedy ke každému zboží velký vlídný nápis (viz obr. 2) upozorňující na nemožnost doručení zboží před Vánoci.
Počet „zmýlených“ objednávek klesl, nikoli však na nulu – i přes toto upozornění přišly dvě objednávky, které jsem musel po preventivním upozornění stornovat.
Poučení pro příště:
Návštěvníci na webu opravdu nečtou. Vůbec. Proto testujte svůj web na lidech, kteří jej neznají a vidí jej poprvé v životě.
Pamatujte na to, a hlavně vězte, že za všechna nedorozumnění můžete Vy. Je to Vaše vina, pokud Vás návštěvníci nechápou – nedokázali jste jim informace podat ve správné podobě.
A hlavně:
Při jakémkoli nedorozumnění bude návštěvník naštvaný na Vás, nikoli na sebe.
A naštvaný návštěvník si od Vás jen stěží něco koupí.