Facebooku jsem se dlouho bránil; tak jako mnozí jiní jsem mu ale nakonec také podlehl.
Poslední dva měsíce experimentuji s jeho komerčním využitím, zatím však – musím přiznat – s nevalnými výsledky.
Zatím největší úspěch měly facebookové PPC reklamy. Testoval jsem je v průběhu prosince na nově spuštěném eshopu se spodním prádlem (Intimia.cz)
Pár postřehů z testování:
- vyplatí se spíše pro masové produkty a služby, u nichž umožňuje za cenu nižší než standardní PPC oslovit ohromné množství lidí
- Reklama „luxusní spodní prádlo“ měla téměř 2,5x nižší úspěšnost (CTR) než reklama „dámské spodní prádlo“: to jen potvrzuje předchozí bod
- Konverzní poměr byl v našem případě poměrně nízký, náklady na reklamu se téměř přesně vyrovnaly s hrubou marží na prodané výrobky
- CTR se v našem případě pohybovalo mezi 0,06 – 0,1 % – nemám srovnání s ostatními inzerenty, ale přijde mi to jako velmi mizerné číslo
- Průměrná cena za proklik dosáhla 0,06 €
- Za investici v řádu 50 € jsme získali více než 1.200.000 zobrazení naší reklamy vč. loga – reklama by tak mohla být velmi dobrým a levným nástrojem pro brandové kampaně
- Cílení na demografické skupiny je buď velmi hrubé (muž x žena) nebo Vám naopak zbyde jen zlomek populace (např. cílení na stav nezadaný/zadaný apod.)
- Velmi mi chybí cílení podle příjmové skupiny nebo alespoň podle povolání (možnost odfiltrovat nevýdělečnou populaci, které je na FB většina a nepatří k našim klientům)
- Líbí se mi přehledné statistiky, které umožní sledovat úspěšnost reklam podle jednotlivých demografických skupin.
- Návštěvníci z Facebooku vykazovali nadprůměrně dobré metriky – průměrná doba strávená na webu i průměrný počet zobrazených stránek byl cca o 30 % vyšší než u návštěvníků z Skliku nebo Adwords. Konverzní poměr byl přitom třetinový.


